Sista tiden..

Tänkte att jag snabbt skulle uppdatera lite vad Cookie har haft för sig på sista tiden då hon har fått varit hemma hos mamma i Falun.
Vi var ju på utställning i Västerås, Cookies första officiella. Vi är jättenöjda med hennes insatts, hon fick fin kritik och uppförde sig exceptionellt bra.
Kritiken löd:

Vackraste Cookie.

 

Jag värmde upp lite med henne, men väl inne i ringen överlämnade jag det till mamma.

 

Dommaren känner igenom Cookie.

 

Efter utställningen åkte vi till hamnen och tog lite bilder. Försökte få ett uppställt på Cookie, men hon tyckte inte det var speciellt roligt.

 

Pralin däremot ställde upp sig så fint.

 

Vågorna däremot tyckte Cookie var helt fantastiskt roliga! Men ändå lite läskiga.

 

Sand är också fantastiskt roligt. Det går så bra att gräva i det.

 


Sista April kom mamma ner till Örebro med alla tre hundar då Pralin skulle ställas på en boxerspecial. Det som är bra med min gata i Örebro är att det bara är ungdomar som bor där och ingen av dem har något behov av att smälla smällare eller raketer. Det har fullt sjå med att inte alldeles för mycket alkohol. Det betydde alltså att det blev en skottfri valborg och vi var glada.
1:a Maj var vi på boxerutställning och hejjade på stora syster Pralin. Vi passade även på att få lite träning då Cookie fick sitta med och titta på de stora boxrarna.

Det blåste och var kallt.

 

Cookie höll stenkoll på Pralin när Pralin var i ringen.

 

Och bäst utsikt från man ju från upphöjd mark.

 

Vacker är hon min skrot.

 

Speciellt när pälsen blåser i vinden. Det var lite synd att hon inte var i ordninggjord den här gången. Då hade det blivit riktigt läckra kort.

 

Medans Pralin väntade på att bli individuellt bedömd passde de på att leka lite.

 

Fantastiskt hur roligt de kan ha trots att det är så stor viktskillnad.

 

Slutligen vill jag visa en bild som mamma publicerat på hennes blogg:

Morfar och Cookie. Kärlek på hög nivå.

Och min morfar som alltid svurit över dessa knähundar och inte sällan refererat till dem som katter. Men när han kommer in till oss så finns det inget tvivel om att Cookie fångats hans hjärta.

 

Nu till veckan ska Cookie äntligen följa med ner till Örebro. Jag har planerat att sitta i stadsparken med henne alldeles för mycket och bara vara. ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: bibbi

åh så många härliga kort :) kul att hon är hemma igen :) du skrev aldrig vad kritiken löd i från västerås. lilla coockie är så otroligt söt. ha det så bra mvh bibbi å indra

2010-05-05 @ 09:49:21
URL: http://www.nogg.se/indrapindra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0