Bebis träning.

Idag har Cookie fått följa med hem till mina kompis Sofie och hennes 2 veckors lilla bebis Amanda.
Cookie tyckte det var jättespännande hemma där, kanske mest för att sonen Lukas rum var som ett stort äventyrsland. Men när vi satte oss och fikade så somnade hon nedanför mina fötter, som sagt. Så skönt att ha en hund som finner sig till rätta. Rätt kul att se hur hon direkt drog iväga och utforskade hela lägenheten utan att ens kolla om jag var med på noterna. En ganska ordentligt självständig dam är det.

När Amanda däremot vaknade blev hon lite fundersam och lämnade rummet för säkerhetsskull, ifall det som lät var ett eldsprutande monster.

Vi fick träna att gå i trapphus där också, tror det tog 5 minuter att gå en bit som är 2 meter, men vi tog oss fram i alla fall. Frolic är en bra sak.
När vi däremot lämnade Sofie gick det betydligt lättare och hon hade bara en lite lägre tyngdpunkt än annars.

Nu ska jag klä på mig och gå ner och se ifall mormor vill med ut på en tur på sparken. Eller ja, jag går nog och mormor åker spark. Tvivlar på att Russin och Pralin stannar om jag ber dem nämligen.

Ikväll ska här badas! Ska försöka dokumentera hennes första utställning så gott som möjligt.

Kramar Emelie och Cookie!

Förresten, vad tycker ni om designen? Jag och lillebror klistrade ihop den igår.

Kommentarer
Postat av: Tant Helene

Superfin design! =)

2010-01-29 @ 14:01:26
URL: http://hebens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0