Skogspromenaden

Skogspromenaden igår gick hur bra som helst, jag gick inte vilse och Cookie stack inte. Det var nog dessutom tur att vi tog oss en lite längre tur då hon var helt hyyyyyper och höll på att explodera när vi gick ut ^^

Vi kollade på de läskiga kossorna, som jag BTW tror är ett gäng tjurar - det gör inte saken bättre. Svårt att säga vem som tyckte de var otäckast, jag eller Cookie.. Men va fan, jag tycker att de ska hålla sig på avstånd, inte komma nästan ända fram till staketet och följa efter en!

När alla läskiga tjurar och elstängsel var slut fick Cookie springa lös. Det gick riktigt bra och hon njöt verkligen. Prövade dessutom att ha henne lös när vi mötte en gåendes människa, det gick inte så bra. Cookie ville fram och hälsa, och när jag sa nej så sprang hon istället runt tjejen och morrade, hon var aldrig fram. Men det var inte så snyggt ändå.

 

Blev lite orolig att jag irrat bort mig där ett tag när jag av någon störd anledning tog ett MB spår istället för elljusspåret, men det gick bra och Cookie tyckte det var riktigt roligt att klättra nerför lite.

Ser ni vad långhårig hon är om nosen? Hoppas verkligen att mamma fått tag på en trimmer så vi kan ta bort det. Hon ser ju ut som en liten terrier eller något istället för min smärta lilla tjej.. :/ Men hon är ju förbaskat söt ändå..

 

Hon var riktigt nöjd när vi kom hem och kvällen blev lugn och fridfull =)

 

Imorgon åker vi till Falun, ska bli skönt att få komma hem och få lite avlastning, där finns det dessutom bra skogsvägar att gå på där hon kan vara lös.. eller går det? det är kanske jakt hemma? Jaja får kolla det först helt enkelt =)

 

Tänkte jag skulle skriva ett litet tack från mig och Cookie till plastmatte Camilla. Vad skulle vi ta oss till utan dig? Du är helt enkelt underbar! Miljoner tack för att du ställer upp i vått och torrt! ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: marie och spencer

Vilket litet charmtroll!

2009-10-10 @ 12:13:57
URL: http://naken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0