Pest och pina.. eller?

Cookie är nog lite arg på mig.. Men det är nog lite.
Har nämligen badat henne, ingen höjdare. Det var dock lite speciellt att bada hund utan badkar. Blev ju så att jag också fick hoppa ur byxorna och sitta på knä framför henne och bada henne. Blev självfallet massa blöt, men Cookie blev ren och nu luktar hon jordgubb.



Efter man har badat måste man ju rejsa av sig lite. Det gjorde hon också med besked.. Döskallekorgen var alldeles perfekt rejvplats



Men, när man rejsat av sig så är det ju dax för att bli fönad och borstad.
Det var inte kul någonstans. Jag hade gjort iordning uppe på min säng. Skönt för min rygg, men livsfarligt för Cookie. Fick hålla stenkoll på henne när hon förtvivlat försökte komma bort från den där hemska saken som blåste på henne.


Men, i "ryktlådan" hittade jag ett gud vet hur gammalt tuggben, ett sånt med malt kött. Och eftersom min skrot är en riktig godis fanatiker så fann hon sig då i att bli både borstad och blåst. Passade även på att fila klorna lite. Nu måste jag införskaffa mer sånna tuggben till nästa drabbning.

Vi passade även på att mysa så mycket som möjligt ihopp om att hon snart ska inse att bad betyder massa mys med matte. =)

Efter en till busstund och lite klickerträning var det dax för sista steget. Tejpning av öron.. Är inte helles speciellt roligt längre tycker hon, men matte mutade med lite korv så då fick det gå. Jag prövade dessutom en lite enklare tejpning idag i hopp om att det inte ska vara lika irreterande som den gamla och den går betydligt snabbare och enklare.. Dessvärre blev hon ju GALET söt och ser verkligen ut som om hon skulle ha två antenner nu:

Mattes älskade skrot! ♥

Och för er som undrar så kommer det en ny design så småningom.. Min wd måste bara bli ledig först ;)
Nu ska jag kolla photobucket om lillebror har lyckats ladda upp några bilder åt mig!

Kramar Emelie och Cookie

Kommentarer
Postat av: chipo

ajaj du med, trodde jag var ensam om sånt här elände. Matte ler och berömmer och ja belöning får jag ju när jag inte piper men att det här är skönt och gosigt ...näver. Jag krånglar å i det grövsta för att hoppas få slippa. Brukar dock skratta när matte står i duschen.

2009-10-01 @ 20:10:07
URL: http://nogg.se/chipo
Postat av: Mamma Busk

Ni är ju riktigt duktiga båda två. Men vi får allt se till att nosen blir klippt nästa gång ni kommer hem...

2009-10-02 @ 17:08:41
URL: http://wellanskennel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0