Örebro igen

Ja, nu är vi hemma i blåsiga Örebro.
Cookie ligger för tillfället och sover på min smutstvätt. Jag funderar på att ta efter henne, ja inte ligga på min smutstvätt men kanske lägga mig och vila en stund då jag är FRUKTANSVÄRT trött.

Tänkte jag skulle berätta vad vi har sysslat med hela helgen.
Vi var självfallet massor i stallet, det går bra. Men Cookie har tyvärr inte riktigt tillräckligt respekt för de gigantiska hästarna utan hon blir lite kaxig och förstår inte varför hon inte får springa in i den där hagen. Men men, vi jobbar vidare på det.

Hon fick dessutom träffa Bobbo, en valp från mammas första kull. Det gick riktigt bra, det märks att hon vant sig med boxrars utseende och läten. De lekte jätte bra, Bobbo var helt suverän och verkade nästan förstå att han fick lov att vara försiktigt med henne. Han väger ju ändå.. vad var det nu.. 41 kg? Vi passade dessutom på att gräva upp mammas land, för gräva är nog det bästa man kan göra tycker Cookie. Hon blev väldigt smutsig och vacker och fick allt ta en dusch innan hon fick vara hos mormor och morfar i ett försök att charma dem och värma deras hjärtan lite. Mormor var ju Coccos extra matte, så hon tycker det är lite svårt med en ny, helt förståligt med tanke på allt som hände. Men jag tror att de tyckte det var mysigt =)
Det var Fredagen..

Lördagen var jag och jobbade, så då hade mamma hand om henne hela dagen. Sen när jag kom hem tog jag med mig hundarna till stallet en sväng igen. Gick så bra så.
kvällen spenderade vi nermysta i systers soffa. Duntäcken och grejor. Mysfaktorn var hög.

På söndagen körde vi lite barnträning när vi var över till brorsbarnen. Gick riktigt bra, så nyttigt med alla ljud och sånt. På eftermiddagen jobbade jag, så då fick mamma ha hand om henne och de var över till Mister och busade lite. Passade dessutom på att raka nosen lite, nu var det inte något sånt skär som tog jättenära, men hon ser i alla fall lite med välskött ut. Kvällen spenderades sen i soffan när jag kom hem.
Och imorse gick vi en sväng och sen åkte vi tåg. Gick självklart suveränt som vanligt. Jag har verkligen världens bästa hund! ♥

Bjuder på en liten bildserie från vårt bus med Bobbo (var tydligen det enda vi fotat den här helgen?):
Tack Sofia för att vi fick komma ut och träffa storgrabben!

Hänger i Bobbos mysiga kinder


Går till attack!


Gräver om mammas land


Så fin blir man om man gräver om mammas land.. jag höll lite avstånd från fröken jordmonster


Tog oss en sista tugga innan det var dags för duschen.
Ser ni hur hon hänger i stackarns kind? Tur han är snäll pojken ^^



Kommentarer
Postat av: Camilla

hihi, ingen idé att tro att de kan få respekt för hästarna! De är ju faktiskt STÖRST, BÄST och VACKRAST de där små hundarna! =) Atlaz trodde han var KING över alla hästar...

2009-10-14 @ 08:33:43
URL: http://carlsteinsnystart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0