Hur mycket kan man älska en hund?


Älskar att ha hund! Det är så mysigt.
Självklart är det jobbigt med det man får lov att säga nej till.
Men, man ju får så mycket tillbaka!
Som imorse när jag gick upp efter min lilla vilopaus efter morgonturen. Gick och la mig på golvet bredvid Cookie och bara inhalerade att hon verkligen var min (ja och mammas då).
Eller som nu när jag kom hem från skolan och öppnar dörren och en nyvaken liten tuss kommer och viftar så på svansen så hon nästan ramlar omkull. Det är så underbart!

Självklart finns det nackdelar, som nu när man dras med en ritkigt förkylning och ändå kan få lov att gå upp klockan 4 för att skrotan är vaken och vill ut. Eller när jag är ovanligt morgontrött (läs alltid morgontrött) och hon inte är det utan hänger och slänger i mig när vi går ut och går. Men det är ju omöjligt att vara arg på henne, jag försöker självfallet säga ifrån, men hon är ju så söt. Hoppas dock att det är en fas som går över snart, vill inte ha en hund som biter sönder mina kläder.

Längtar så till första snön, ska bli så kul att se hur hon reagerar.
Det är så mycket vi har framför oss, även fast det känns som om tiden går alldeles för fort så har vi ändå saker att se fram emot.

Nu har jag varit tillräckligt duktig på att skolka från studierna.. Tänk vad man kan komma på istället för att plugga! Redigera en bild? Ja varför inte. Nej plugga nu, eller kanske gå och lägga mig på golvet med underverket som gnager på ett öra!

Kramar Emelie och Cookie

Kommentarer
Postat av: marie och spencer

Hon är verkligen vacker :)

2009-10-15 @ 22:56:24
URL: http://naken.blogg.se/
Postat av: Helene

Jättefin bild på världens sötaste kaka! =)

2009-10-15 @ 23:21:35
URL: http://hebens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0