Busan

Då har vi precis kommit in från morgonens promenad. Bustjejjen är fortfarande jätteduktig på att gå lös. Har dock inte utmanat ödet och haft henne lös när det kommer en hund. Hon är lite fööör glad i andra levande varelser för att jag ska våga det..
Ska nog tejpa av hennes öron nu så hon får vara utan idag..
Och Sandra: Man tejpar öronen för att de ska stå av sig själva sedan. Vissa har så pass starka öron från början medans andra behöver lite hjälp på traven. För Puffar (allstå inte nakna) är det inte nödvändigt att ha stående öron enligt rasstandarden, men de nakna MÅSTE ha stående öron. Jag väljer dock att tejpa hennes öron då jag tycker för det första att det är finare med ståöron - de får ett mycket allertare utseende, men om de har ståöron minskar risken för öroninfektioner betydligt då det annars är vanligt på hundar med liggande öron. Så därför tejpar jag hennes öron. Jag hoppas dock att vi snart ska slippa det då ena örat rest sig riktigt bra, men det andra orkar inte riktigt hålla sig uppe vid roten än.

Hoppas solen är framme när jag kommer hem, då ska vi nog gå ut på ängen och leka lite =) Man måste ju passa på med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0