Ännu en kinesträff

Japp, idag hade vi ännu en kinesträff.
Tog mig in till sjukhuset där vi hämtades upp av Jeanette.
Åkte sen ut till någonstans jag inte kommer ihåg vad det hette. Många fina hundar var det. Men dessvärre blev det inte så lyckat för vår del då Cookie blev uppläxad av en mindre trevlig, äldre tik det första hon gjorde. Sen var hon som förbytt. MYCKET olyckligt och mitt hjärta gick näst intill sönder när jag såg hur annorlunda hon blev, och självklart kom skräcken att hennes glada humör skulle vara bortskrämt. Jag vet inte vad som gick fel, Cookie var ju lika sprudlande och glad innan och gjorde lekinvit och visade sig undergiven. Men något var det som gjorde att det blev galet.. Efter det hade hon hade mest svansen mellan benen och ville inte springa med de andra hundarna, sjönk ihop så fort nån av dem kom i närheten, och hon ville inte ens hälsa på människorna!! Men jag försökte vara som vanligt och inte göra någon stor deal av det. Försökte få igång henne på alla sätt jag kunde komma ihåg.

Hela promenaden var hon låg och olyklig och även en stund sen när vi kom tillbaka.
Men, helt plötsligt kom hon tillbaka. Rusade fram till en av karlarna och fjääääskade och hoppade. Sen kunde jag andas ut, då var det min Cookie som busade med de andra.

Men förutom det så var det en mycket trevlig träff, det är så kul att träffa alla trevliga människor och hundar. Det kliar verkligen i fingrarna efter en nakenfis att matcha Cookie med, de är ju så mysiga på sitt sätt.
Är nöjd med dagen ändå eftersom det där tråkiga verkar ha släpt så kan vi vara nöjda med dagen. Cookie ligger i soffan och sover somen stock och jag MÅSTE öppna böckerna och plugga nu..

Men tack för en trevlig träff trots omständigheterna allihopa!

Cookie och pappa "Boss"

 

Lilla fröken fladderöra håller sig långt bort från de andra :(

 

Och sen satt hon så här medans de andra...

 

..letade köttbullar.

 

Snygga pappa Boss

Som dessutom är en höjdare på WP (weight pull..? tror det heter så iaf) Som ni ser så drar han en tjock kätting efter sig. Ganska imponerande med tanke på att kineser inte väger speciellt mycket.

 

Till sist lyckades Caspian charma Cookie.

Och hon blev sig själv igen.

De busade så bra, skönt att se att det slutligen släpte!

De lekte till och med så bra så Caspian blev helt förälskad i Cookie. Det ledde till att när jag sen plockade upp skrotan, (hon var då så trött så hon bara satt vid mina fötter och såg vimmelkantig ut) blev Caspian riktigt olycklig och stog och vinkade på mig resten av träffen.

Så söt! Fick det på film också, ska se om jag kan få lillebror att hjälpa mig ladda upp filmerna jag har på tuben!

Vet att det fanns några fler som hade kameran med sig, ska se om jag kan hitta några fler roliga kort då de flesta av mina blev heeeelt kassa..

Trött blev hon då.

 


Kramar Emelie och Cookie.

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma Busk

Ser ut som du och Cookie haft en bra eftermiddag, trots allt. Härliga hundar.

Längtar efter er, ses på tisdag.

Kram!

2009-10-25 @ 23:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0